אהבתה מרתיחה את מי האמבט


כבר בתחילת הסרט אנו מתוודעים למחלתה הסופנית של הגיבורה. הסרטן התפשט בגופה ואף למוחה ונותרו לה מספר חודשים לחיות. נדמה שהיא בוחרת להמשיך בשגרת חייה (הכנת ארוחות לבתה, אזומי).
אולם אט אט אנו מבינים שהיא מתחננת את פרידתה מהעולם: היא שוכרת חוקר פרטי שמאתר את בעלה שנעלם לפני כשנה והוא חוזר לביתם כשהוא מלווה "בנדוניה", איוקו, בתה של האישה שלמענה עזב את אשתו. היא מאמצת אותה לחיקה כאילו היתה בתה. היא מתמודדת באופן מעורר התפעלות עם הקשיים של בתה המנודה עי חברותיה לכיתה.
בהדרגה נפרמים החוטים של היחסים של המשפחה החדשה הלא שגרתית הזאת, כשהנושא המרכזי הוא אימהות. האימהות בסרט נוטשות את בנותיהן ומשאירות אותן כמהות, בגעגוע מתמיד, ובתחושת חסר מהותית.

זהו סרט מסע אל האמת והסרת המסכות כולן- המתברר כמסע של פרידה מהחיים.

הסרט מאפשר בין היתר גם הצצה אל התרבות היפנית הזאת באמצעות מנהגי אכילה, עולם ביה"ס, ביה"ח, טקס קבורה- כל אלה מוסיפים לסיפור המעניין כשלעצמו.

מוטיב הפירמידות מלווה את הסרט ונעשה בו שימוש סמלי לקראת סופו.
הסרט נע בין סצנות מלודרמטיות וסצנות מאופקות (כיאה לתרבות היפנית). יש בסרט הרבה מצבים מדמיעים, מלודרמטיים שאולי היה כדאי קצת לעדנם. לא פעם נשאלת השאלה האם הסרט בתכניו ובאופן שבו הוא בוחר להציגם יוצר סוג של סחטנות רגשית?

משחק מצוין.

בימוי ותסריט: ריוטה נאקאנו
אהבתי.

 

הרצאה מקדימה: יחסי אמהות בנות בקולנוע ובחיים
להרצאות "חווייה מהסרטים"- לחצו כאן
למידע ורכישת הספר "חוויה מהסרטים- לפגוש את עצמך"