כולם יודעים


הסרט נפתח בבואה  של לאורה (פנלופה קרוז) לבית משפחתה בספרד לכבוד חתונת אחותה הצעירה. החגיגה גדולה. שכן לאורה עזבה לארגנטינה ושם היא חיה עם בעלה ושני ילדיה המצטרפים לביקור הזה.
אולם חטיפת ביתה לא רק שהיא משבשת את שמחת החתונה, אלא גם חושפת סודות מן העבר.
“הסוד הגדול” כל כך ברור שלא הופתעתי לגילויו בהמשך.

זהו סיפור שמזכיר מאוד את עשייתו הקולנועית של אלמודובר באווירה, באופיו ובדרמטיות שלו.
יש רגעים של מתח, אך גם רגעים של החמצות.
משהו חסר בסרט: הפסיכולוגיה של הדמויות? הופעתן של דמויות משנה לקראת הסוף באופן שלא נבנה בתסריט? תהיינה התשובות אשר תהיינה- הסרט לא מצליח לגרום לדרמה המעולה של “פרידה” או “הסוכן”. כך שהציפיות מבמאי כאסגר פרהאדי הן גבוהות, ששני סרטיו המוזכרים זיכו אותו באוסקר, ואולי משום כך תחושת האכזבה שלי.

סודות במשפחה הוא נושא מוכר בקולנוע, ושלדים בארון מתגלים דווקא ע”י אלה שהיו אמורים להיות הראשונים לגלותם, אך לא כך הוא לא בסרטים ולא במציאות.

משחק טוב של פנלופה, של חוויאר בארדם, דארין ריקרדו (שחקן ארגנטינאי מפורסם).
8 בסולם ענת שפרן אור.

הרצאה מקדימה אפשרית: סודות ושקרים בקולנוע ובחיים
להרצאות חוויה מהסרטים- לחצו כאן