איתנו זה נגמר IT ENDS WITH US

זהו סרט מהסוג הזה שאני בדרך כלל מסרבת להשקיע את זמני וכספי כדי לראותו. אולם, מכיוון שהוא מעלה נושאים חשובים במיוחד: אלימות במשפחה, באיזה אופן טראומות ילדות מעצבות את חיינו הבוגרים, העברה בין דורית, הוא שווה התייחסות.

לילי בלוסום בלום, (שם ששקוף ממנו לא יכול להיות יותר שקוף), חולמת לפתוח חנות פרחים, והחנות הזאת גם מסמלת את תהליך הצמיחה שהיא צריכה לעבור.

רייל, הגבר השרמנטי שלילי פוגשת על גג ביתו, רגע לאחר שבעט בברוטליות בכיסא משום שמישהו הרגיז אותו (רמז מקדם להמשך), הוא גבר החלומות: חתיך, ניורולוג מצליח ועשיר. הוא רודף שמלות, שלא מסוגל להתחייב לאף אחת מהן, אבל מחזר מייד אחר לילי (קצת לא אמין), ולבסוף גם היא נופלת בקסמיו, והם מתחתנים.
לילי מספרת לרייל שכאשר הייתה בתיכון, היא שכבה עם בחור בשם אטלס, הומלס.
באמצעות פלאשבקים אנחנו מבינים שלילי היתה חשופה לאלימות של אביה כלפי אמה. גם אטלס ראה בביתו אמא מוכה ובחר לעזוב את הבית, גם במחיר של העדר בית.

כאשר רייל מכה את לילי בפעם הראשונה היא מתנהגת בדיוק כמו אמה, היא ממשיכה את היחסים, והיא גם חיה בהכחשה כאילו מדובר בתאונה.
אולם, כאשר מתרחשת תאונה חמורה יותר, לוקח לה זמן להתפכח ולהבין מה עליה לעשות.

אליסה אחותו של רייל היא זאת שמשלימה ללילי את התמונה וההסבר הפסיכולוגי מה קרה בילדותם ומדוע ריילי מסתובב בעולם כשהאלימות הגועשת בתוכו.

אם כן, לילי, אטלס, רייל- כל אחת ואחד מהם סוחבים טראומות ילדות, והם מתמודדים עם העבר, ועושים בחירות שונות כדי לנהל את התנהגותם בהווה.

וזהו גם סרט על העברה בין דורית: האם העובדה שהיית חשוף לאלימות בביתך תעצב את האדם שתהיה או שאולי דווקא משום כך, תרצה ליצור עבורך ועבור ילדיך הווה ועתיד נטולי אלימות.

לילי בחרה בבעל שהוא העתק של אביה, גבר רעיל, אלים ושבשלבים מסוימים היא גם העתק של אמה.
אטלס, הטיטאן שנושא את העולם על כתפיו, כבר בצעירותו הפגין חוסן נפשי ובחירה עצמאית בוגרת, ואת האלימות אליה נחשף בביתו הוא ממיר ביצירתיות במסעדתו היוקרתית והמשגשגת.

130 דקות של הרבה קיטש, אפשר היה לקצר את הסרט, ויחד עם זאת הוא איננו סרט סתמי בתכנים שהוא מעלה. חבל שה"איך" לא תואם את ה"מה".

ובכל זאת, מרבית הצופות בסרט באולם הקולנוע בו נכחתי היו בנות 20-30. חשוב שנשים צעירות תדענה את הסכנות בקשר עם גבר רעיל, ואת האפשרויות להתמודד עם אלימות.

במאי: ג'סטין בלדוני שגם מגלם את רייל
שחקנים: בלייק בלייבלי, ברנדון סקלנר, ג'ני סלייט (קומיקאית, נפלאה, מרוממת קצת את המדרון לקיטש)

ארה"ב, 2024, 130 דקות

הרצאה מקדימה:
אלימות במשפחה- כיצד גיבורים וגיבורות בקולנוע ובחיים מתמודדים עם מציאות אלימה בחייהם?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

עוד סרטים מומלצים:

אין צל במדבר

הסרט מספר שני סיפורים של שני דורות: דור הניצולים ודור

חלב The Milky Way

טאלה הופכת לאם חד הורית לשלג, ובמקביל מנסה למצוא דרכה

Call Now Button