רייצ'ל, וירז'יני אפירה היפהפייה היא הגיבורה של הסרט. היא מקיימת קשר של אהבה עם עלי, גרוש עם בת מתוקה בת ארבע, ליילה. רייצ'ל, מורה במקצועה, שיש לה רגישות גבוהה לראות את האחר, עושה את מיטב המאמצים להיקשר לליילה, לוקחת אותה משיעורי הג'ודו, מבלה אתה, וסופגת גם דברים פחות נעימים שילדה קטנה משמיעה, לעיתים.
הסרט מעלה נושאים רבים שראויים להתייחסות ולמחשבה:
כיצד ניתן לשלב זוגיות פרק ב' כאשר מעורבים בעניין גם ילדים.
במרכז הסרט נושא האימהות עולה באופנים שונים. במרכז מוצגת התשוקה של רייצ'ל להיות אמא. השעון הביולוגי שלה מתקתק, והגניקולוג מאיץ בה לעשות מעשה.
האם עליה להסתפק ולהיות אמה של ליילה? שאלת האימהות מתחדדת לאור העובדה שהיא מוקפת באימהות אחרות: אחותה, אמה הביולוגית של ליילה, האובדן של אמה כשהייתה בת תשע, ועוד. מהו המחיר שעליה לשלם בשעה שהיא מקיימת מערכת יחסים עם גבר גרוש שיש לו ילדה?
הסרט מציג את עלי כמי שחי במתח בין זוגיות ואהבה למשפחתיות וילדה. החלטתו איננה משכנעת, התסריט לא בונה את האפשרות הזאת מבחינה עלילתית, והיא מופיעה בצורה פתאומית ולא אמינה. נדמה, כי התסריטאי והבמאי בחרו בנקודת מפנה זו רק כדי לייצור מלודרמה מיותרת, והיא פוגעת להערכתי באיכויות של הסרט.
במאית: רבקה זולוטובסקי
משחק: רושדי זם
צרפת, 2022
104 דקות
הרצאה מקדימה לסרט:
אימהות מהסרטים- אימהות בחיים