"דברים נעלמים"- נועה גוטר שגיא

"דברים נעלמים"- נועה גוטר שגיא

שלושה חלקים לספר:

בחלק הראשון מיכה, גבר מבוגר נחטף במכוניתו עי בחור צעיר, קובי. הוא אינו  מבין מהי מטרת החטיפה, ומרגיש מפוחד מאוד, במיוחד לאור העובדה שהחוטף, קובי מאיים עליו באקדח.
המסע שלו אל הבלתי ידוע מעורר בתוכו חשבון נפש לגבי חייו, נישואיו, גירושיו, הקשר לבנותיו והפחד מהמוות. הנסיעה המשותפת מאפשרת למיכה וגם לנו הקוראים להבין מעט את עולמו של קובי, המעורר בלבנו חמלה והבנה, ככל שהם מתקרבים ליעד.

בחלק השני- המסע הוא של שתי אחיותיו של קובי החוטף, אביבה ורויטל . את יעד נסיעתן לא אחשוף כדי להימנע מספוילרים. השתיים שונות מאוד זו מזו. אביבה היתה האחות הגדולה שגידלה והיתה מקורבת מאוד לקובי, ומחשבותיה במהלך המסע המשותף חושף את סיפור משפחתה, סיפורה האישי, שגם בו יש סוג של חשבון נפש.

בחלק השלישי אביבה, מיכה ומירב בתו נוסעים לקריות. הפעם המחשבות מוצגות מנקודת מבטה של מירב. גם היא מהרהרת בחיי משפחתה, ובמה שקרה לאביה מאז חטיפתו ע”י קובי.

שלושה מסעות בכבישי ישראל, שיש בהם מסעות חיים של דמויות צעירות ומבוגרות יותר, מה קרה להם בדרכם תרתי משמע.

הספר כתוב בצורה קולחת, מושכת. החלק הראשון מותח במיוחד, כקוראה הייתי סקרנית מאוד לדעת כיצד המסע המשותף של מיכה וקובי יסתיים.

בסופו של הספר מספרת הסופרת כי בשנת 1999 שמעה על החטיפה, אולם, היא ידעה רק שתי עובדות הקשורות לספור. מאז חלפו עשרים שנה, והיא בדתה ספור שלם סביבו, והוא מוגש כעת בצורת ספר זה “דברים נעלמים”.

שם הספר מבוסס על שירה של חמוטל בר יוסף “דברים נעלמים”, שאותו מגישה מירב, בתו הספרנית של מיכה לאביבה כדי שתקרא. (בחלק השלישי של הספר, לקראת סופו):

“יותר ויותר דברים
נעלמים פתאום
וכבר אינני מרבה לחפש.
המשקפיים אולי יימצאו על אדן החלון.
הכלב ינבח פתאום בלילה
ברחוב אחר.
ולמה אתה לא חוזר?
ולמה אתה לא חוזר?
הדברים הנעלמים הם האובדנים שלנו בדרך, במסע החיים. ושלושת המסעות הללו הדהדו בי, ועוררו מחשבות על: הבחירות של הדמויות (ושלנו) המחיר שלהן, על האהבות ומערכות יחסים במשפחה.

מאוד ממליצה.

שתפו:

עוד הרצאות:

ענת שפרן-אור

באה מאהבה אל הבמה, אל התכנים, שנולדים מתוך ניסיון חיי, וצומחים מתוך הידע שצברתי במשך השנים. התשוקה שלי לעיסוקי היא בראש ובראשונה בשל החותם שהרצאות אלו מותירות בלב המשתתפות והמשתתפים. חוויה מהסרטים- הרצאות העשרה רב תחומית על החיים של כולנו. באמצעות מבט פנורמי: פסיכולוגיה, פילוסופיה, ספרות שירה וקולנוע ניתן להתבונן בחיים של כולנו בצורה חווייתית, מרגשת, משעשעת בעיקר- מעוררת מחשבה. זהו קונספט ייחודי. הגיוון והעושר מאפשרים לכל אחת ואחד להתחבר אל הנושאים המוכרים לנו מחיינו בכל שלב.
להזמנת הרצאה: 050-422-7037

לקבל ניוזלטר "חוויה מהסרטים"

תוכלו לקבל המלצות על סרטים חדשים בבתי הקולנוע ועדכונים על הרצאות חדשות. לאור המצב, אני מרצה דרך זום בהצלחה רבה.

2020 כל הזכויות שמורות לענת שפרן-אור

Call Now Button