סקס ואהבה מסביב לעולם- כריסטיאן אמנדור

סידרה של הסי אן אן ומחקר של העיתונאית הבריטית כריסטיאן אמנדור בכמה ערים ברחבי העולם כדי ללמוד על האופן שבו צעירים בימינו מנהלים וחושבים ומרגישים באשר למין ואהבה

תחנה ראשונה – טוקיו:

זוגות נשואים אינם מקיימים יחסי מין. אינם מדברים ומראים רגשות לא בבית ולא בפומבי. זה לא מנומס לתת ידיים, לחבק והס מלהזכיר – לנשק בציבור.
נשים וגברים נמלטים לפתרונות יצירתיים במועדונים שם מנסים להשלים להם את החלק החסר בפאזל המיניות והזוגיות שלהם.
גם בובות סיליקון מחליפות בנות זוג בשר ודם כחלק מהפתרון.
המקור לכך מסובר בתרבות היפנית שכבר מגיל צעיר מחנכת שלא לחשוף רגשות. הורים אינם מביעים אהבתם לילדיהם והחסר הזה מלווה אותם בבואם למצוא זוגיות בעצמם בבגרותם.
מרתק.

התחנה שנייה- דלהי
אלימות והטרדה מינית של נשים בתחבורה הציבורית היא עניין שבשיגרה בדלהי. דלהי היא העיר הרביעית המסוכנת בעולם לנשים.
בנוסף, זוגות רומנטיים מותקפים כאשר הם מפגינים אהבתם בפומבי, עדיין לא מקובל לעשות סקס לפני הנישואים ומצפים שהאישה תשמור על בתוליה, אך לא הגבר.
אולם, במקביל, הצעירות והצעירים פונים לטינדר ודברים נעשים בחשאיות קינקיות מאוד נפוצה בהודו כהמשך לתרבות אירוטית (הקאמה סוטרה ואחרות) שחודשו בעולם המודרני, וקומנדו אהבה שמאפשר לזוגות להתחתן גם אם הם מקאסטות שונות, בנישואים שאינם בשידוך.

תחנה שלישית- בירות
השמרנות הדתית והפטריאכלית מנסה לשלוט באמצעות איסורים מיניים. למרות שבתרבות הערבית נשמר ספר בשם "הגן המבושם" מהמאה ה15 שמציע עונג שווה לגברים ונשים בזמן מעשה האהבה וזאת בשם האלוהים. דברים שנראים נועזים אפילו בימינו.
גברים יכולים להתגרש ללא ידיעתה והסכמתה של האישה בשעה שהיא לא יכולה. בנוסף בית המשפט יכול להחליט שהמשמורת על הילדים היא של גבר והאם מורחקת מילדיה עפי רצונו.
דווקא משום שלבנון מעולם לא ידעה שלווה ושלום נשים מטפחות עצמן על בסיס יומיומי: איפור, שיער ללא קשר למצבן הכלכלי. ומשום כך ג ם חיי הלילה מאוד תוססים, וגם הקהילה הלהטבית מנסה להרים את ראשה.

תחנה רביעית- ברלין
מה קורה בעיר הכי סקסית בעולם? כיצד צעירות וצעירים מנהלים את חיי הסקס שלהם? האם הטינדר והפורנו מאפשרים להם בכלל הבנה אמיתית מהי תקשורת מינית בריאה?
בברלין מהגרים מאפגניסטאן ומסוריה מגלים את החופש לעשות בגופם ככל העולה על רוחם כדי לחוש אושר ומיניות שלא עלו על דל שפתיהם במקום בו גדלו.

תחנה חמישית- גאנה
אחת המדינות הנוצריות ביותר שיש בה 700 פלגים נוצריים וכנסייה בכל פינה. כיצד משפיעה עובדה זו על היחס לגוף, למיניות ולמעמד האישה?

בשיחה של העיתונאית עם נשים מסתבר כי לגברים יש אישה לה הם נשואים, פילגשים וחברות. הנשים הנשואות יודעות את מקומן ועל האחרות. אישה בגאנה זקוקה לגבר שידאג לה כלכלית והיא בתמורה מעניקה לו את גופה.
אולם, תוכניות רדיו וטלוויזיה מאפשרות לנשים לדרוש שגברים יתייחסו למיניות שלהן בטבעיות, מתוך כבוד למסורת הגינאית ולוויטאליות הנשית.

תחנה שישית- שנחאי
בפארק בשנחאי מתקיים שוק שבו הורים מציעים את בנותיהם ובניהם כשידוך לבני זוג. ההורים יוצאים לפנסיה מוקדמת ומצפים לנכדים. כך שנישואים זה עסק משפחתי עם צפייה שהילדים ידאגו להוריהם בזקנתם.
צעירות בסוף שנות ה20 וראשית ה30 שלהן עדיין בתולות ולא מוצאות בן זוג לנישואין משום שהן מספרות שמעולם לא חיבקו ונישקו אותן בילדותן ולכן הין מפוחדות ממגע גופני עם גבר.
מאז הקומוניזם וימי מאו סין פוסעת אל נכונות להיפתח אל מיניות אחרת, כך שאפשר למצוא בסין של היום את המורכבות של שמרנות ומסורת ונועזות מודרנית.

שתפו:

עוד הרצאות:

ענת שפרן-אור

באה מאהבה אל הבמה, אל התכנים, שנולדים מתוך ניסיון חיי, וצומחים מתוך הידע שצברתי במשך השנים. התשוקה שלי לעיסוקי היא בראש ובראשונה בשל החותם שהרצאות אלו מותירות בלב המשתתפות והמשתתפים. חוויה מהסרטים- הרצאות העשרה רב תחומית על החיים של כולנו. באמצעות מבט פנורמי: פסיכולוגיה, פילוסופיה, ספרות שירה וקולנוע ניתן להתבונן בחיים של כולנו בצורה חווייתית, מרגשת, משעשעת בעיקר- מעוררת מחשבה. זהו קונספט ייחודי. הגיוון והעושר מאפשרים לכל אחת ואחד להתחבר אל הנושאים המוכרים לנו מחיינו בכל שלב.
להזמנת הרצאה: 050-422-7037

לקבל ניוזלטר "חוויה מהסרטים"

תוכלו לקבל המלצות על סרטים חדשים בבתי הקולנוע ועדכונים על הרצאות חדשות. לאור המצב, אני מרצה דרך זום בהצלחה רבה.

2020 כל הזכויות שמורות לענת שפרן-אור

Call Now Button