קיץ בלתי מנוצח- רותה ספטיס



משפחה ליטאית נעצרת ב14.6.41 ע"י קציני נ-ק-וו-ד בהאשמתם כמתנגדי המשטר. הם נוסעים במשך ימים רבים ברכבת בתנאים שמזכירים את הרכבות לאושוויץ. במשך 12 שנים הם מוחזקים במחנות עבודה בגולאג על חוף האוקיינוס הארקטי.

לינה וילקאס, בת ה16 שהיה לה עתיד כציירת מוכשרת במיוחד, מנציחה חלק מהמצבים והדמויות שחוותה: אמה, האישה הנאורה שטוב ליבה, התחשבותה באחרים, היכולת שלה לשמור על אנושיותה גם במצבים לא אנושיים משלמת בחייה, אחיה הקטן, ואהבתה לאנדריוס עמו לבסוף התחתנה.

קשה שלא להשוות בין האופן שבו נהגו הסובייטים כלפי אזרחי המדינות הבלטיות. זהו פרק חשוך בתולדות האנושות:      לפי הערכות שונות בשנות שלטון האימים היה סטאלין אחראי על הרצח של למעלה מעשרים מיליון בני אדם. ליטא, לטביה ואסטוניה איבדו כשליש מאוכלוסייתן בתקופת הטיהורים של הסובייטים.

רוב השורדים היו כלואים בסיביר בין עשר לחמש עשרה שנים, וכאשר שבו בשנות החמישים לבתיהם גילו כי הסובייטים השתכנו בבתיהם, השתמשו בחפציהם ואימצו אף את שמותיהם. הם עצמם נותרו חסרי כל אחרי כל הסבל הבלתי יתואר.

רותה ספטיס, סופרת אמריקאית שסבה היה קצין בצבא הליטאי, הם ברחו עם אביה לגרמניה ומשם הגיעו למחנה פליטים.

שם הספר לקוח מהציטוט: "בעיצומו של החורף נוכחתי לדעת ששוכן בקרבי קיץ בלתי מנוצח"- אלבר קאמי


שתפו:

עוד הרצאות:

ענת שפרן-אור

באה מאהבה אל הבמה, אל התכנים, שנולדים מתוך ניסיון חיי, וצומחים מתוך הידע שצברתי במשך השנים. התשוקה שלי לעיסוקי היא בראש ובראשונה בשל החותם שהרצאות אלו מותירות בלב המשתתפות והמשתתפים. חוויה מהסרטים- הרצאות העשרה רב תחומית על החיים של כולנו. באמצעות מבט פנורמי: פסיכולוגיה, פילוסופיה, ספרות שירה וקולנוע ניתן להתבונן בחיים של כולנו בצורה חווייתית, מרגשת, משעשעת בעיקר- מעוררת מחשבה. זהו קונספט ייחודי. הגיוון והעושר מאפשרים לכל אחת ואחד להתחבר אל הנושאים המוכרים לנו מחיינו בכל שלב.
להזמנת הרצאה: 050-422-7037

לקבל ניוזלטר "חוויה מהסרטים"

תוכלו לקבל המלצות על סרטים חדשים בבתי הקולנוע ועדכונים על הרצאות חדשות. לאור המצב, אני מרצה דרך זום בהצלחה רבה.

2020 כל הזכויות שמורות לענת שפרן-אור

Call Now Button