שיחות מטורפות- יעקב רז

ללא מיתר

"ג'רמיה היה מנגן בקונטרבס ברחובות סנט לואיס בארצות הברית. הוא היא פורט, פום- פום- פום על הקונטרבס של ארבעת המיתרים והיה מנגן מנגינות ושר שירים ומספר סיפורים לעוברים ושבים. האנשים אהבו את מנגינותיו, והיו מטילים מטבעות של תודה אל תוך מזוודת הכלי.

יום אחד פקע מיתר בכלי של ג'רמיה, והוא נותר עם קונטרבס של שלושה מיתרים, ואז היה יכול לנגן פחות מנגינות ולשיר פחות שירים ולספר פחות סיפורים, אך הוא המשיך לפרוט פום- פום- פום ולנגן מנגינות ולשיר שירים.

יום אחד פקע עוד מיתר בכלי של ג'רמיה, הוא נותר עם קונטרבס של שני מיתרים, ואז יכול היה ג'רמיה לנגן עוד פחות מנגינות ולספר עוד פחות סיפורים. אלא שהוא המשיך לפרוט, פום- פום – פום, ולנגן מנגינות.

יום אחד פקע עוד מיתר בכל של ג'רמיה, והוא נותר עם קונטרבס של מיתר אחד, ואז יכול היה ג'רמיה לנגן עוד פחות מנגינות, אלא שהוא המשיך לפרוט, פום- פום- פום.

יום אחד פקע המיתר האחרון בכלי של ג'רמיה, והוא נותר עם קונטרבס של- לא – מיתר.

ואז יכול היה לנגן את כל המנגינות שבעולם."

 

מהם המיתרים להם אתם זקוקים כדי לנגן את נגינת חייכם?

ומה תעשו בלעדיהם? האם תמשיכו? האם תהיה לכם אפשרות לנגן את כל המנגינות שבעולם?

המשל הזה יכול להתפרש באופנים שונים: בעיני הוא עוסק בקשיים, במשברים, בהעדר בחיים שלנו, שאנו לומדים אם יש בנו היכולת להתגבר עליהם ואולי אפילו להתחזק דווקא בשל העדרם.

כי הניגון לא זקוק למיתר, לדבר החיצוני, הוא יכול להגיע מהיכולות הפנימיות שיש בתוכנו, ואלה דווקא מתגלות בשעות מבחן.

למשל, אם אין לי כסף האם לא אוכל ליהנות מבלי לנסוע לחו"ל?

למשל, אם אין לי זוגיות האם לא אוכל להיות מאושרת?
 
ייתכן שזו קריקטורה של ‏‏חתול‏ ו‏טקסט שאומר '‏יעקב רז שיחות מטורפות מעשי זן 我多‏'‏‏
 
 
 
 
 
 
 

שתפו:

עוד הרצאות:

ענת שפרן-אור

באה מאהבה אל הבמה, אל התכנים, שנולדים מתוך ניסיון חיי, וצומחים מתוך הידע שצברתי במשך השנים. התשוקה שלי לעיסוקי היא בראש ובראשונה בשל החותם שהרצאות אלו מותירות בלב המשתתפות והמשתתפים. חוויה מהסרטים- הרצאות העשרה רב תחומית על החיים של כולנו. באמצעות מבט פנורמי: פסיכולוגיה, פילוסופיה, ספרות שירה וקולנוע ניתן להתבונן בחיים של כולנו בצורה חווייתית, מרגשת, משעשעת בעיקר- מעוררת מחשבה. זהו קונספט ייחודי. הגיוון והעושר מאפשרים לכל אחת ואחד להתחבר אל הנושאים המוכרים לנו מחיינו בכל שלב.
להזמנת הרצאה: 050-422-7037

לקבל ניוזלטר "חוויה מהסרטים"

תוכלו לקבל המלצות על סרטים חדשים בבתי הקולנוע ועדכונים על הרצאות חדשות. לאור המצב, אני מרצה דרך זום בהצלחה רבה.

2020 כל הזכויות שמורות לענת שפרן-אור

Call Now Button