אין רשע בעולם There is No Evil

הבמאי האיראני מוחמד ראסולוף מבטא שוב את מחאתו נגד המשטר לאחר שהואשם בחתרנות בשל סרטו הקודם " אדם של יושרה". את פרס דב הזהב בפסטיבל ברלין קיבלה בשמו בתו, שכן נאסר עליו לעזור את מדינתו.

את הסרט המרשים הזה מרכיבים ארבעה סיפורים, סרטים קצרים שביניהם יש חוט מקשר ברור.
הסיפור הראשון עוקב אחר יממה בחייו של גבר שהמצלמה מלווה אותו בנפתולי היציאה מחניון רק לאחר שהבאגאג' שלו ובו קצבת האורז נבדק ע"י השומר ולאחר שעבר שני מחסומים.

הוא חוזר לביתו, מתקלח, צופה בטלוויזיה, אוסף את אשתו המורה ממקום עבודתה, הם ממשיכים לבנק כדי לקבל את משכורתו, משם הם אוספים את בתם, עורכים קניות בסופרמרקט ומגיעים לבקר את אמה של האישה. מסיימים באכילת פיצה במסעדה.
לכאורה יום שיגרתי, יומיומי. ואז ממש בסופו של הסרט מגיעה המהלומה.

הספור השני "היא אמרה אתה תצליח לעשות את זה" מספר את סיפורם של חיילים המחויבים בשירות שכן אינם רשאים לרישיון נהיגה, למצוא מקום עבודה, או לנסוע לחו"ל. אחד החיילים מסרב לבצע את תפקידו: הוצאה להורג, ויעשה הכול כדי להימלט מהמעשה. סיפור זה מסתיים בשיר " בלה צאו", שהפך לשיר המסמל חופש ומחאה כלפי הפשיזם. השיר יופיע בסופו של הסיפור האחרון וירמז על הקשר ביניהם.

הספור השלישי, "יום הולדת" הוא סיפורו של חייל שקיבל שלושה ימי חופשה והוא מפתיע את חברתו נענא ומציע לה נישואים ביום הולדתה. אולם המציאות הנחשפת בפניהם תשבש את האהבה והשמחה.

הסיפור הרביעי, "נשקי אותי" בהארם ואשתו ממתינים לאחיינית שהתבקשה להגיע מגרמניה לביקור אצל דודה. הם מתגוררים בכפר מרוחק באזור מדברי. בהארם הוא רופא ללא מרפאה וללא רישיון נהיגה-אלו מרמזים על עברו. הוא הזמין אותה משום שיש לו סוד שהוא רוצה לגלות לה. הסרט האחרון בנוי אף הוא בצורה דרמטית משלב את האנושי והפוליטי, הדרמטי והפסטורלי, הקונפורמי והמורד, ואף הוא קשור לשאלה האם אתה אמיץ מספיק כדי להתנגד לחוק לא מוסרי? מהי יכולת ההשפעה של הפרט?
איראן של היום היא מקום שבו נגזלות כל החירויות כולן, ודרך הסרט הזה יש לנו הצופים המערביים ללמוד משהו על המקום הזה שאינו קשור רק לעניינים צבאיים, אלא גורם לנו לאמפתיה ולטלטלה בשל השאלות האנושיות שהוא מעורר.

שעות רבות אחרי ההקרנה הרגשתי מועקה והסרט לא הרפה ממני.
משחק אמין, פסקול משובח, בימוי ותסריט מעולים.

רוצו לראות.

הרצאה מקדימה:
הקולנוע האיראני- שילוב של פשטות ותחכום

עוד סרטים מומלצים:

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

אניו ENNIO

ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") מביים את הסרט התיעודי הזה, המספר

נפש אחת One Life

גיבור הסרט הוא ניקסון וינטון המכונה "השינדלר של אנגליה". אמנם,

Call Now Button