הקול האנושי- אלמודובר

בתוך חלל גדול, נראה כהאנגר נטול תקרה מסתובבת אישה וכלב חסרי מנוח שנעזבו ע"י אהובם. שלושה ימים היא כמעט משתגעת, יוצאת מן הבית רק כדי לרכוש גרזן. מה צ'כוב אמר על אקדח שמופיע במערכה הראשונה? מיד אנו חושדים.

סרט קצר בן 25 דקות, דובר אנגלית, המבוסס על המחזה של קוקטו שזכה לעיבודים רבים תיאטרליים וקולנועיים. הפעם אלמודובר בוחר בפרשנות אישית למחזה.

טילדה סווינטון בתפקיד סולו יותר מנפלאה. היא מצליחה להחזיק את הסרט המרוכז הזה. בדומה לאיכויות הנדרשות מסיפור קצר (שוב צ'כוב, אמן הג'אנר) כך גם כאן: האישה הנעזבת על סך התמוטטות והיא מנהלת שיחת טלפון שבה נאמר הכול: הפגיעות, הרצון להיחלץ ממנה, נדה בין השניים, מבינה שחייה השתנו.

אלמודובר תמיד מעורר עניין: בתחילת הקריירה שלו, הוא היה פרובוקטיבי להחריד. ב- 88 כשהוא עושה את "נשים על סף התמוטוטות עצבים" סרטו הארוך הראשון, אף הוא מבוסס על מחזה של קוקטו- וגם בסרטים אחריו הוא מרשה לעצמו חופש אומנותי לאחר שנים של דיכוי של הדיקטטור פרנקו. הקהילה הלהט"בית אליה הוא משתייך בצורה מוצהרת היתה מוקצית מחמת מיאוס. וכשספרד הופכת לדמוקרטיה, אלמודובר מרשה לעצמו חופש, לעיתים מוגזם, שגרם להתרחקות של קהלים גדולים מיצירתו.

במהלך השנים אלמודובר הופך להיות יותר מיינסטרימי. הוא תמיד מספר סיפורי טלנובלה שנראים מופרכים למרות שפעמים רבות הם מסתמכים על מקרים אמיתיים שהתרחשו.

הסגנון שלו: צבעים עזים: הרבה אדום, בורדו, כחול (תואמים את הדרמה התוכנית), פסקול משמעותי מעצים, הומור, אירוניה- חוזרים שוב ושוב וכך גם כאן.


סרט קצר, גדול.

 



הרצאה מקדימה:
אלמודובר- מלודרמה, נשים וצבע ביצירתו

עוד סרטים מומלצים:

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

אניו ENNIO

ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") מביים את הסרט התיעודי הזה, המספר

נפש אחת One Life

גיבור הסרט הוא ניקסון וינטון המכונה "השינדלר של אנגליה". אמנם,

Call Now Button