כמו כולן A Regular Woman

הסרט מספר את סיפורה האמיתי של איינור, או בשמה המלא חאתור סורוג'ו, בת למהגרים טורקים החיה בברלין. ספור העלילה תחיל מהסוף, הרצח שלה ע"י אחיה הצעיר נור בשל "כבוד המשפחה"

בגיל 16 הוריה משיאים אותה לבן דודה, ולאחר שנתיים של גהינום אלים במחיצתו היא בורחת בהריון לבית הוריה. אלה לא ששים לקבלה לזרועותיהם, היא נאלצת לגור עם התינוק שלה צ'אן בצפיפות איומה שלא מאפשרת לה חופש. היא נעזרת בשירותי הרווחה וזוכה במעון לנשים צעירות. לומדת, עובדת וזוכה אף לדירה משלה.

אולם, גן העדן לא מתאפשר לאורך זמן. משפחתה עוקבת אחר כל פעולה שלה, וכאשר הם מגלים שהיא הסירה את צעיף ראשה, שהיא מנהלת חיים חילוניים: מעשנת, רוקדת, יוצאת עם גברים- אחיה ואמה רודפים אותה ומאיימים על חייה.
זמן קצר לפני הרצח היא פונה למשטרה שלא מתערבת.
מה שהופך את הסיפור לטרגי עוד יותר היא העובדה שאיינור אוהבת את משפחתה, זקוקה לקשר איתם לא רק למען בנה- ולכן לא יוצאת נגדם בשלבים מוקדמים יותר. מצד אחד היא מגלה אומץ בעזיבת בעלה המכה, עזיבת משפחתה, יציאה לחיים עצמאיים, ומצד שני היא קשורה אליהם רגשית.

שלושה שבועות לפני תכניתה לעזוב את ברלין, ולפני יום הולדתה ה- 23, איינור נרצחה ברחוב הראשי, מטרים ספורים מדירתה בה ישן בנה בן החמש. אווין, החברה של נור היתה העדה שבזכותה נור נאסר, והיא עד היום זוכה להגנה בשל הסכנה הנשקפת לחייה.

הסרט דרמטי למרות שאנו יודעים את הסוף מראש, אלא שאיננו יודעים את השתלשלות הדברים.
הסרט חושף לא רק את המשפחה המוסלמית השיעית האדוקה על מנהגיה, אלא בעיקר מעלה נושא רחב יותר: מתי אנו נכנעים לתכתיבים של החברה ומתי אנו נוהגים על פי רצונותינו, תשוקותינו אמונותינו.
עד כמה מה יגידו קובע ומשפיע על ההתנהלות שלנו? ובאיזה אופן הדבקות במסורת ובדת יכולה להיות הרסנית.

הכל מסופר מנקודת מבטה של איינור, כביכול לאחר מותה. הסרט מקפיא תמונות שמדגימות גם את המעקב הצמוד של אחיה אחר אורחות חייה וגם הופך אותו למעין תיעודי.

"A Regular Woman – שייך לסוג הסרטים המצליח למשוך את הצופה בכל רגע ורגע, משום שהוא מספר סיפור מאוד עוצמתי, אשר הכל כך רחוק ממחוזותינו עד כי לעיתים קשה להאמין למראה העיניים ולמשמע האוזניים.

במאית: שרי הורמן

הרצאה מקדימה: נשים מסביב לעולם הולכות נגד הזרם
להרצאות חוויה מהסרטים- לחצו כאן
לספר- לפגוש את עצמך בקולנוע- לחצו כאן

 

עוד סרטים מומלצים:

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

אניו ENNIO

ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") מביים את הסרט התיעודי הזה, המספר

נפש אחת One Life

גיבור הסרט הוא ניקסון וינטון המכונה "השינדלר של אנגליה". אמנם,

Call Now Button