פאהים -הרחק מהבית

פאהים מוחמד נמלט עם אביו מבנגלדש והם מוצאים מפלט בפריז. הם השאירו מאחור במולדתם את האם ואת האח הקטן בתקווה להתאחד בהקדם.
פאהים חולם על בנגלדש, לא מרגיש שייך. אולם הוא מתגלה כגאון שחמט ולומד במועדון שחמט בקרטיי, וכולם מבינים שהוא כשרוני במיוחד. בגלל חכמתו הוא לומד צרפתית מהר ומציל את אביו ממתרגם הודי שמעוות את דבריו המתורגמים בפני הרשויות.

מר סילבן, המגלם את דמותו של קסבייב פרמנטייב, מאמן השחמט בחיים של פאהים הוא אדם נוקשה, אך הוא  מייעד אותו לתחרות אליפות צרפת. באותה השעה אביו נרדף ע"י הרשויות, נעצר ומועמד לגירוש.

הסרט מבוסס על ספור אמיתי ועל הספר "המלך החשאי" מאת פאהים מוחמד, זבייה פרמנטייה וסופי לה קלנק.
הסיפור הסעיר את דעת הקהל בצרפת, שכן, פאהים מעולם לא למד ובכל זאת הפך לאלוף השחמט לנוער. פאהים ומשפחתו התאחדו ב-2015 לאחר התערבות ראש ממשלת צרפת וזאת משום שפאהיד זכה באליפות העולם בקטגוריה של בני 12 ומטה.

הסרט מעורר שאלות לגבי מדיניות ארצות אירופה בבעיה הגלובלית ובמצבם של פליטים רבים הבורחים מסכנת מוות במולדתם, חיים בפחד פן יתפסו כשוהים בלתי חוקים ומגורשים כפי שהיה צפוי גורלו של נורה מוחמד, אביו של פאהים. מצוקה שהפכה לטרגדיה אנושית ואמורה להטריד כל אישה ואיש שערכים הומניסטיים מנחים את תפישת עולמם.

בימוי: פייר פרנסואה מרטין לאבל, אשר גם משחק בסרט
משחק: איזבל ננטי, ז'ראר דפרדיה

הרצאה מקדימה: מהגרים מהסרטים- על הגירה, שייכות ואחווה

עוד סרטים מומלצים:

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

אניו ENNIO

ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") מביים את הסרט התיעודי הזה, המספר

נפש אחת One Life

גיבור הסרט הוא ניקסון וינטון המכונה "השינדלר של אנגליה". אמנם,

Call Now Button