אפטון הצעיר Young Plato

הסרט מתעד בית ספר לבנים, "הצלב הקדוש" המנוהל עי קווין מקארווי, שמלמד את תלמידיו הצעירים להשתמש בפילוסופיה כדי לנהל ולשלוט ברגשותיהם. מדובר באזור למוד אלימות, שנאה בין קתולים לפרוטסטנטים, סמים ורובים. קווין, מספר שהוא עצמו חי בתוך האלימות הזאת, סבל ממנה והחליט לשנות את גישתו. צפון בלפסט ידעה שפיכות דמים רק בשל הוויכוח הדתי- וזה מעורר את השאלה באיזה אופן כל הדתות הביאו לעולם מלחמות ואלימות מיותרת לאורך כל ההיסטוריה האנושית לא משנה באיזה מקום ובאיזה זמן.

כאשר תלמידים מכים זה את זה או את המורה שלהם המנהל מזמין אותם ללוח הפילוסופיה, שואל אותם מדוע הגיעו למצב כזה של אלימות וכיצד הם יכולים לצאת ממנו.
הלמידה גם חוצה את גבולות בית הספר ומגיעה לבתיהם. הילדים לומדים לחשוב עצמאית, הוא מעודד אותם להבין שגם הוריהם יכולים לטעות בשעה שמלמדים אותם שאם מרביצים להם עליהם להרביץ בחזרה.

לא רואים בסרט רגע שבו מלמדים היסטוריה, גיאוגרפיה ספרות, אלא מדברים על רגשות, על מודעות להם, היכולת להיכנס לנעליים של האחר. מנהל בית הספר וצוותו הם מקור השראה לכל מורה, הורה, בעצם לכולנו כיצד אינטליגנציה רגשית יכולה לעזור לנו באתגרי החיים.

כדאי לחפש את כל הדרכים לצפות בסרט מרגש ומלמד זה.
מוקרן במסגרת דוק אביב 2022

מאי: דיוויד ריין

עוד סרטים מומלצים:

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

אניו ENNIO

ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") מביים את הסרט התיעודי הזה, המספר

נפש אחת One Life

גיבור הסרט הוא ניקסון וינטון המכונה "השינדלר של אנגליה". אמנם,

Call Now Button