ג'ודי מעבר לקשת

הסרט מתרכז בניסיון של ג'ודי גארלנד שמבינה שהיא כבר איננה כוכבת מבוקשת בארה"ב לנסות את מזלה בלונדון בשנת 1968.
בצער רב היא נפרדת משני ילדיה הקטנים שנמסרים לאחריותו של אביהם, סיד לופט. היא מאמינה שתוכל לצבור כסף, לקנות בית ולהתאחד עם ילדיה.

הסרט משלב גם פלאשקים אל תחילת הקריירה המזהירה שלה, כשהייתה נערה וגילמה את דורותי ב"הקוסם מארץ עוץ". אולפני  MGM  החתימו אותה על חוזה דרקוני, שכבר אז בישר את סופה הטרגי. לואיס ברט מאייר ואנשיו התעמרו בה, דרשו ממנה לא לעלות במשקל, הלעיטו אותה בכדורים, גזלו ממנה שעות שינה כדי לנצלה למקסימום עבודה וצילומים. מאייר נהג באלימות מילולית כלפיה, שלח ידיים לעברה  – כל אלו גרמו לדימוי עצמי ירוד, הפרעות אכילה, התמכרות לסמים, ודכאון. סיד לופט ניסח זאת בדרכו: "אישה שנוצלה על ידי תעשייה שאותה היא עזרה לבנות, אבל החוסן, היוזמה והכישרון האינסופי שלה גרמו לה להמשיך להילחם".

היא היתה נשואה לחמישה גברים, ונולדו לה שלושה ילדים. לייזה מינלי היא בתה הבכורה, ושני ילדיה מסיד לופט.

הסרט מעורר שאלות על מחיר התהילה: האם זה תמיד המחיר שמשלמים אלו שזוכים לפרסום בינלאומי, אך לא מצליחים לעמוד מול העוצמה שנדרשת מהם להיות באור הזרקורים.
הטלטלה בין הערצת הקהל לבין הבדידות לאחר ההופעות היא חזקה מדי. לכך יש להוסיף את הרקע המשפחתי, והילדות הלא פשוטה שלה, שהותירה בה צלקות שליוו אותה כל ימי חייה. אמה דחפה אותה מגיל 3 להופיע ולפרנס, אביה אלכוהוליסט מת כשהיתה בת 13, מה שעיצב את הבחירות הזוגיות שלה. מכאן, שהיכולת להתמודד עם האתגרים היתה מאוד מצומצמת, ובסופו של דבר הובילה לאסון. ישנו שלב בהופעה שלה בלונדון שהיא שואלת את הקהל: " "לא תשכחו אותי, נכון? מבטיחים?"

אי אפשר שלא לציין לשבח את המשחק של רנה זלווגר, שנושאת על כתפיה הצרות את כל הסרט ואת הצלחתו.
במקביל להקרנת הסרט העלילתי עולה השבוע גם הסרט התיעודי "סיד וג'ודי" שיועלה בסינמטק ת"א – והוא בוודאי ישלים את הסקרנות לדמותה הטרגית של כוכבת אדירה, ג'ודי גארלנד.

ממליצה מאוד.

במאי: רופרט גולד
שחקנים: רנה זלווגר, ג'סי באקלי, רופוס סיוול, מייקל גמבון

הרצאה מקדימה: ספורי חיים מהסרטים
להרצאות חוויה מהסרטים- לחצו כאן
לקבלת המלצות על סרטים חדשים – הרשמו לניוזלטר

עוד סרטים מומלצים:

הצמה The Braid

הספר והסרט הספר מציג שלוש נשים, החיות בשלוש יבשות שונות,

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

Call Now Button