הבוס הטוב The Good Boss

חוליו בלנקו (חוויאר באדם) הוא המנהל והבעלים של מפעל בלנקו המייצר מאזניים. הוא ממשיך את העסק שירש מאביו שגם הוריש לו גישת ניהול: "לפעמים צריך לסדר את המאזניים כדי להגיע למשקל הנכון".
שאלת האיזון והמאזניים היא הלייטמוטיב, המוטיב המנחה, הסמלי בסרט.

העלילה משתרעת על פני שבוע שבכל יום ויום מתעוררות בעיות אישיות של עובדי המפעל, הדורשות את מעורבותו של חוליו ומעוררות את השאלה, האם הוא באמת בוס טוב.

מראית העין היא אחד הנושאים הבולטים בסרט. התיאוריה כי אנחנו לא באמת יודעים מה מסתתר מאחורי אדם, וכיצד הנראות ויחסי הציבור עלולים להטעות.
הבוס הטוב מנסה "לפתור" את הבעיות שצצות במהירות מסחררת, שכן ועדת ביקורת אמורה להגיע לביקור במפעל שאולי יזכה אותו בפרס, וצריך לדאוג ש"תקלות" תוסתרנה.
למשל, מחאתו של חוסה ששובת מול שער המפעל משם שהוא דורש החזרתו לעבודה. או מראייס שבעיותיו הזוגיות משפיעות על תפקודו בעבודה. ליליאנה המתמחה החדשה, שחוליו נמשך אליה ומגלה שישבה על ברכיו כשהיתה תינוקת שכן היא בתם של חברים טובים. הוא פשוט לא זהה אותה. המאמצים שלו לתקן את התקלות כל כך גדולים עד שהם גובלים בחוסר מוסר על סף הפלילי. הכול בחשאי, הכול כביכול מתוך אמפתיה וחיבה לעובדי המפעל, שעליהם הוא מצהיר שהם "בניו", "משפחתו". המניפולציות מופעלות מאחורי גבם ועל חשבונם באלגנטיות ובחיוך.

ערכים שקשורים לעולם העבודה כמו, עבודה קשה, חריצות, נאמנות, הגינות- out
ערכים חדשים שתפסו את מקומם: פרסים, יוקרה, יחצנות, נראות- in

חוויאר בארדם משתף פעולה זו הפעם השלישית עם הבמאי, שנותן כאן את תפקיד חייו. המימיקה- נפלאה, שחקן שמצליח בתפקיד של "שחקן", בהעמדת פנים, שאין תוכו כברו, הכול מראית עין כל כך מרשימה, כך שגם ועדת הביקורת מאמינה לו.

יש בסרט גם רגעים קומיים, והביקורת קצת מתעמעמת בזכותם. אולי, גם כאן יש איזון בין סאטירה לקומדיה.

מועמד ספרד לאוסקה. מהנה.
הבמאי הספרדי פרננדו לאון דה ארנואה
2021, 120 דקות

עוד סרטים מומלצים:

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

אניו ENNIO

ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") מביים את הסרט התיעודי הזה, המספר

נפש אחת One Life

גיבור הסרט הוא ניקסון וינטון המכונה "השינדלר של אנגליה". אמנם,

Call Now Button