לא תשנא- פסטיבל הסרטים בחיפה 2020

"לא תשנא"- פסטיבל הסרטים בחיפה 2020

תאונת פגע וברח שבסופה מת הנהג מובילה לקשר מורכב, אנושי המעורר שאלות על שנאה, נקמה, אנושיות וחמלה.

ד"ר סימונה סרגה, מנתח, שבשעות הפנאי שלו עוסק בספורט ימי, חתירה, מוצא בשובו הביתה נהג שנפגע בתאונה. הוא מנסה להצילו ומגלה קעקוע המעיד כי הנפגע , אנטוניו מינרביני הוא ניאו נאצי. בהמשך הוא מגלה כי אנטוניו הוא אב לבת בת 27 ושני בנים בני 17 ו-9, ומתחיל לחקור ולעקוב אחר ילדיו. כך הוא מציע לבת מריקה מינבריני לעבוד בביתו במשק הבית, שחזרה לעזור לאחיה הצעירים לאחר האסון המשפחתי. אחיה, מרצ'לו שייך לקבוצת ניאו נאצים צעירים המבצעים מעשי אלימות כלפי זרים בכלל ויהודים בפרט.

במקביל סרגה מגיע לביתו של אביו שהלך לעולמו ועמו לא היה בקשר שנים. בחצרו של האב, נמצא הכלב האגרסיבי, אשר צובר משמעויות סמליות במהלכו של הסרט. סרגה רואה בו בן דמותו של אביו, "הכלב מתאים לבעליו" הוא יאמר.  

כשהוא צריך לפנות את הדירה הוא מגלה בה חפצים המרמזים על עברו של אביו. הוא מספר למריקה שאביו שלמד רפואה, ובמחנה הריכוז נאלץ לטפל בשיניים של נאצים. אנו מבינים שסבל מאלימותו של האב וכנראה משום כך התרחק ממנו. במקביל הוא עובר תהליך של התקרבות ליהדותו, מעביר את החנוכייה שבבית אביו לדירתו, או מגיע לבית כנסת כדי לקרוא בספר התפילה.

העלילה מסתבכת. לא אספר כדי לא לפגוע בחוויית הצפייה.

מסתבר, כי גם במשפחה אחת, ניאו נאצית יכול לגדול בן אגריסיבי, שטוף שנאה, בשעה שהבת הבכורה ובן הזקונים מתנהלים באופן מוסרי ואנושי. המורכבות הזאת, המתח והדרמטיות הנבנים בצורה מופתית ללא קיטשיות הופכים את הסרט הזה לראוי לצפייה מעוררת מחשבות על הטבע האנושי, על רוע וטוב, על שנאה וחמלה.
משחק מעולה של השחקן שמגלם את הגיבור, אלכסנדרו גאסמן

ממליצה מאוד.

הבמאי: מאורו מנציני
איטליה 2020

עוד סרטים מומלצים:

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

אניו ENNIO

ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") מביים את הסרט התיעודי הזה, המספר

נפש אחת One Life

גיבור הסרט הוא ניקסון וינטון המכונה "השינדלר של אנגליה". אמנם,

Call Now Button