עניין של מזל

במקרה פאני מורו- פונטייה פוסעת ברחוב פריסאי ופוגשת את אלן שלמד איתה בתיכון הצרפתי בניו יורק.
במקרה הוא חזר לפריז לאחר גירושיו. הוא סופר, ועסוק בכתיבת ספר על המקריות ועל האירוניה בחיינו. הוא מדגיש שאף עובדת קיומנו היא נס שסיכוייו היו אפסיים מראש מבחינה סטטיסטית.(רעיון שאלן הציג ב"מה שעובד").

פאני מספרת לו כאשר היתה מדוכדכת לאחר גירושיה מבעלה הראשון, היא פגשה במקרה את ז'אן והוא הוציא אותה ממצוקתה, הם התאהבו והתחתנו. ז'אן למרבה האירוניה (ראו סיום הסרט) מצהיר כי אינו מאמין במזל, אלא ביצירת מזל. זהו הלייטמוטיב, (מוטיב מנחה) בעלילה שרוקם וודי אלן.

לא ברור מה ז'אן עושה, וכיצד הוא התעשר. שמועות מתהלכות בין חבריו ומכריו, וכאילו במקרה אימה של פאני שומעת כי שותפו של ז'אן נעלם באופן מסתורי, היו חשדות שהתאבד או נרצח, וכי ז'אן הרוויח כסף רב כתוצאה מ"היעלמותו".

אלן ופאני מתאהבים ומנהלים רומן חשאי במשך חודשים שהופך לקשר רציני, המאיים מאוד על נישואיהם של פאני וז'אן. כך קורה שיום אחד אלן נעלם. אמה של פאני מתחילה לחשוד בז'אן.

בסרטו זה, וודי אלן שוב עוסק בנושאים המאפיינים את יצירתו: אהבה, התאהבות, תשוקה, זוגיות, ומשלב מותחן פשע כמו ב"נקודת מפגש", "יסמין הכחולה". מקריות, גיבורים לא מוסריים אף הם רווחים בסרטיו.
 

בשנים האחרונות וודי אלן לא יכול יותר לייצור בארה"ב , ולכן יצר בברצלונה, רומא ופריז. אך הפעם מדובר בשחקנים צרפתים הדוברים צרפתית- סרט צרפתי לכל מובן ועניין.
כהרגלו, אלן משלב מוסיקת ג'אז מרוככת, אשר עומדת בסתירה מוחלטת למותחן, לדרמה, ואולי גם בכך יש אירוניה.

רבים הספידו את וודי אלן, אולם, גם אם איננו מפתיע, גם אם הנושאים חוזרים, אני שייכת לחסידת סרטיו, (לא מתייחסת לחייו האישיים). בעיני, הוא מספק חוויה קולנועית דרמטית, רומנטית, מצולמת מבוימת, ומלוקהת היטב, השחקנים מצוינים, ובכך דייני.

ממליצה.

משחק: לו דה לאז', נילס שניידר, מלוויל פופו
צרפת 2023, 93 דקות


עוד סרטים מומלצים:

הצמה The Braid

הספר והסרט הספר מציג שלוש נשים, החיות בשלוש יבשות שונות,

זכרונות Memory

גיבורת הסרט, סילביה עובדת במעון יום לבעלי צרכים מיוחדים ומשתתפת

חדר משלו

אורי תלמיד תיכון חושב ומתנהג קצת אחרת. מתבגר חריג ובעל

טור פרידה

הסרט עוקב אחר יממה שלמה שבה עוברת על כרמי הגיבור

Call Now Button